Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2016

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΩΣ ΓΝΩΣΙΑΚΗ - ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ


Η γνωσιακή - συµπεριφοριστική ψυχοθεραπεία* από την αρχαιότητα χρησιμοποιείτο από τους ιερείς και τους πνευματικούς θεραπευτές σαν μέσο θεραπείας για  ψυχολογικά και προβλήματα συμπεριφοράς . Η ψυχολογία τα τελευταία χρόνια την έχει υιοθετήσει και την έχει περιλάβει στις μεθόδους θεραπείας που χρησιμοποιεί οι τρείς βασικές αρχές της είναι
*Η γνωστική λειτουργία επηρεάζει τη συµπεριφορά
 * η γνωστική λειτουργία µπορεί να µεταβληθεί και να ελεγχθεί
* οι επιθυµητές αλλαγές στη συµπεριφορά µπορούν να επηρεαστούν από γνωστικές αλλαγές.
Τα μαθήματα θαυμάτων ως μια τέτοια   μέθοδος  επιλύει τέτοιου είδους προβλήματα και οδηγεί τον θεραπευόμενο
Α) Να δομήσει μια υγιή προσωπικότητα μέσω της αποκατάστασης της συναισθηματικής αλλά και νοητικής σταθερότητας . Το νοητικό και το συναισθηματικό επηρεάζουν την σκέψη και είναι ικανά να οδηγήσουν τον άνθρωπο σε ψυχαναγκασμούς   άγχος και κατ επέκταση  στην φθορά του φυσικού σώματος , αρχής γενομένης από τα όργανα που είναι πιο ευαίσθητα λόγω κληρονομικότητας αλλά και άλλων αιτίων, Αλλά και να προχωρήσει περαιτέρω σε μια  ανώτερη πνευματική ανάπτυξη .
Β)Να ισχυροποιήσει την γέφυρα που συνδέει την επανορθωμένη πλέον προσωπικότητα με την ψυχή και έτσι να επιτευχθεί η μέθεξη**που όλοι οι άνθρωποι υποσυνείδητα την επιθυμούν αλλά οι μέριμνες  και η υπερβολική προσκόλληση στις αισθήσεις δεν τους επιτρέπουν να το θυμηθούν.
Όλα αυτά αυτά τα θέματα τα χειρίζονται τα μαθήματα με γνώμονα την αγάπη και το άτομο  μπορεί να ζήσει μια υγιή και χαρούμενη ζωή χωρίς τον φόβο του θανάτου. ενοχές, άμυνες και επιθέσεις.
Με αγάπη
Παναγιώτα Σούλη
                   
Βιβλιογραφία
              
Βιβλιογραφία
*Μέθοδοι και τεχνικές στη γνωσιακή – συµπεριφοριστική θεραπεία ενηλίκων Γ. Ευσταθίου
Η γνωσιακή - συµπεριφοριστική ψυχοθεραπεία αποτελεί σύνθεση γνωσιακών και συµπεριφοριστικών προσεγγίσεων. Στόχος της παρέµβασης είναι η αναγνώριση των προτύπων δυσλειτουργικής σκέψης και συµπεριφοράς, µε αποτέλεσµα σε ορισµένες φάσεις της θεραπείας να δίνεται µεγαλύτερη έµφαση σε συµπεριφοριστικές τεχνικές και σε άλλες φάσεις σε γνωσιακές τεχνικές (Hawton, Salkovskis, Kirk, & Clark, 1996). Ο βασικός πυρήνας της γνωσιακής – συµπεριφοριστικής ψυχοθεραπείας αποτελείται από τρεις βασικές αρχές:
• η γνωστική λειτουργία επηρεάζει τη συµπεριφορά
 • η γνωστική λειτουργία µπορεί να µεταβληθεί και να ελεγχθεί
• οι επιθυµητές αλλαγές στη συµπεριφορά µπορούν να επηρεαστούν από γνωστικές αλλαγές.

βικιλεξικό
**η ψυχική συμμετοχή, η μέθεξη

ΔΙΑΦΟΡΑ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου