Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2016

ΜΑΘΗΜΑ 1 ΕΡΜΗΝΕΙΑ

μαθηματα θαυματων
Μάθημα 1
Τίποτα απ’ αυτά που βλέπω μέσα στο  Δωμάτιο ή  στο δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος .Δεν έχει οποιαδήποτε σημασία.
Τώρα κοίταξε αργά γύρω σου, και άσκησε  την εφαρμογή αυτής της ιδέας εξειδικευμένα σε ότι βλέπεις.

Αυτό το τραπέζι δε σημαίνει τίποτα.

Αυτή η καρέκλα δε σημαίνει τίποτα.

Αυτό το χέρι δε σημαίνει τίποτα.

Αυτό το πόδι δε σημαίνει τίποτα.Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a foot



Αυτό το στυλό δε σημαίνει τίποτα.Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a pen







Έπειτα κοίταξε πιο πέρα από την άμεση περιοχή σου, και εφάρμοσε αυτή την ιδέα σε ευρύτερη κλίμακα:

Αυτή η πόρτα δε σημαίνει τίποτα.Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a door
Αυτό το σώμα δε σημαίνει τίποτα.
Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a body
Αυτή η λάμπα δε σημαίνει τίποτα.
Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a lamp

Αυτή η πινακίδα δε σημαίνει τίποτα.
Αποτέλεσμα εικόνας για picture of a sign
Αυτή η σκιά δε σημαίνει τίποτα.
Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a shadowΣημείωσε ότι αυτές οι δηλώσεις δεν είναι τοποθετημένες με  κάποια σειρά, και μην επιτρέψεις  να γίνουν διαφοροποιήσεις στα είδη των αντικειμένων που εφαρμόζονται. Αυτός είναι ο σκοπός της άσκησης. Η δήλωση θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλα όσα βλέπεις. Όσο εφαρμόζεις την ιδέα για μια μέρα, να την εφαρμόζεις εξ ολοκλήρου χωρίς διακρίσεις. Μην προσπαθήσεις να την εφαρμόσεις σε όλα όσα βλέπεις, γιατί αυτές οι ασκήσεις δεν πρέπει να γίνουν τελετουργικές. Μόνο βεβαιώσου ότι  δεν εξαιρείς τίποτα από ό,τι βλέπεις . Το κάθε πράγμα είναι σαν το άλλο όσον αφορά την εφαρμογή αυτής της ιδέας.
 Το κάθε ένα από τα πρώτα τρία μαθήματα δεν πρέπει να γίνεται πάνω από δύο φορές την ημέρα το κάθε ένα, κατά προτίμηση πρωί  και βράδυ. Ούτε θα πρέπει να το επιχειρείς για περισσότερο από περίπου ένα λεπτό, εκτός κι αν αυτό το θεωρείς πολύ βιαστικό. Είναι βασικό να υπάρχει μια αίσθηση άνεσης .


Ο μη γνωρίζων βλέπει τα πάντα με την ματιά του πνευματικού νηπίου .Όταν έρθει η ορθή αντίληψη αλλάζει και ο τρόπος όρασης. Σε αυτό επικεντρώνεται η διδασκαλία των μαθημάτων

Μάθημα 1 ερμηνεία
θέλει να μας μάθει να βλέπουμε  σε οτιδήποτε είναι γύρω μας την απλή χρηστικότητα των αντικειμένων   για τις ανάγκες του επιπέδου  που βρισκόμαστε γι αυτό ανάμεσα στα άλλα αντικείμενα βάζει και ένα μέρος του σώματος όπως το χέρι γιατί ο δρόμος είναι δύσκολος για τον ασκούμενο για να μάθει να μην ταυτίζεται  με το σώμα αλλά με την ψυχή που είναι η πραγματική του ταυτότητα.
Το μάθημα ένα μας προϊδεάζει για την κεντρική έννοια των μαθημάτων και μας οδηγεί χωρίς να απαξιώνουμε την ζωή μας να μαθαίνουμε ότι δεν υπάρχει θάνατος και έτσι να μπορούμε να ζούμε χαρούμενοι 
 μάθημα 201Δεν είμαι σώμα. Είμαι ελεύθερος. Γιατί είμαι ακόμα όπως με δημιούργησε ο Θεός.)
'Ένα απόσπασμα από την γιόγκα μας οδηγεί στον ίδιο τρόπο εξαγνισμού με το ακόλουθο απόφθεγμα.
-Είσαι δεμένος σφιχτά απ' όλες τις μεριές με την ιδέα, 'Είμαι το σώμα'. Κόψε αυτά τα δεσμά με το ξίφος της Γνώσης, 'Είμαι συνείδηση', κι ας είσαι Ευτυχισμένος.
The bloggerGiota souli

Translation  from English to Greek

Christina Tsintea 




ΜΑΘΗΜΑ 2



ΜΑΘΗΜΑ 2Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a hand
Έχω δώσει Σε ότι βλέπω* σε αυτό το Δωμάτιο
Έξω στο δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος.
Την σημασία που έχουν για μένα.
Οι ασκήσεις με αυτή την ιδέα είναι οι ίδιες όπως και της πρώτης.
Άρχισε με τα πράγματα που είναι κοντά σου, και εφάρμοσε την ιδέα σε ό,τι πέφτει το μάτι σου. 
Μετά επέκτεινε το οπτικό σου  πεδίο . Γύρνα το κεφάλι σου έτσι ώστε να συμπεριλάβεις ό,τι βρίσκεται σε όλες τις πλευρές σου. Αν είναι δυνατό, γύρνα και κοίτα και ό,τι βρίσκεται πίσω σου.
 Να μην κάνεις εξαιρέσεις όσο είναι δυνατό ως προς την επιλογή των αντικειμένων που θα εφαρμόζεις αυτή την ιδέα, μην επικεντρώνεσαι συγκεκριμένα σε τίποτα ,και μην επιχειρήσεις να συμπεριλάβεις τα πάντα μέσα σε μια συγκεκριμένη περιοχή, Γιατί θα δημιουργήσεις ένταση.
Απλά κοίταζε γύρω σου  άνετα και  γρήγορα, προσπάθησε  να αποφύγεις να επιλέξεις ανάλογα με το μέγεθος, την φωτεινότητα, το χρώμα, το υλικό, ή με την σχετική σημασία που έχουν για σένα.**
 Πάρε τα αντικείμενα απλά όπως τα βλέπεις.
Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a buttonΑποτέλεσμα εικόνας για drawing of a button
 Προσπάθησε να Εφαρμόσεις  την άσκηση με την ίδια ευκολία σε ένα σώμα, ή ένα κουμπί, μια μύγα ή ένα πάτωμα, ένα χέρι ή ένα μήλο.Αποτέλεσμα εικόνας για drawing of a hand
Το μοναδικό κριτήριο για την εφαρμογή αυτής της ιδέας σε οτιδήποτε, είναι ότι τα μάτια σου  έχουν συλλάβει την σχετική εικόνα .
Μη κάνεις προσπάθεια να συμπεριλάβεις   κάτι , αλλά βεβαιώσου και ότι δεν έχει αποκλειστεί ειδικά  τίποτα συγκεκριμένο.
Μετάφραση απόδοση 
Π ΣΟΥΛΗ
Τα μαθήματα εργάζονται στην κατεύθηνση να επανορθώσουν την λάθος αντίληψη μας και να την αποκαταστήσουν με την ορθή αντίληψη οι παραπομπέςπου έχουν καταχωρηθεί από διάφορες επιστημονικές πυγές και έχουν σκοπό να μας πληροφορήσουν για τις ιδιότητες της αντίληψης  
βιβλιογραφεία 
*Η αντίληψη είναι ίσως η βασικότερη γνωστική µας λειτουργία, υπό την έννοια ότι αποτελεί προϋπόθεση για όλες τις υπόλοιπες διεργασίες του γνωστικού µας συστήµατος. Ένας οργανισµός που στερείται αντίληψης, δεν έχει τη δυνατότητα µάθησης, µνήµης κλπ. Η αντίληψη είναι ο βασικός τρόπος µε τον οποίο παίρνουµε πληροφορίες για το περιβάλλον που ζούµε. Πώς όµως ορίζουµε την αντίληψη, και ποιες είναι οι διαφορές µεταξύ αντίληψης και αίσθησης;
ftp://ftp.soc.uoc.gr/Psycho/Oikonomou/Peiramatiki%20Psy%202/READINGS/Perception-Economou.pdfς .
** 1. Φαινοµενολογία. Η φαινοµενολογία συνίσταται στην αναγνώριση των πηγών πληροφορίας στο περιβάλλον. Περιγράφει τα ερεθίσµατα του περιβάλλοντος και τα συνδέει µε τις αντιλήψεις που δηµιουργούν.



ΜΑΘΗΜΑ 2 ΕΣΩΤΕΡΙΚΉ ΑΝΑΛΥΣΗ
Έχω δώσει Σε ότι βλέπω σε αυτό το Δωμάτιο
Έξω στο δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος.
Την σημασία που έχουν για μένα.
Πρώτα παρατηρούμε στην άσκηση αυτή την παρουσία της ανώτερης τριάδας μέσω του Ιησού και του Αγίου πνεύματος που καθοδηγεί τον ασκούμενο.
Την κατώτερη τριάδα μέσω του ασκούμενου(εγώ έχω ταυτιση με την προσωπικότητα) αλλά και την ανώτερη τριάδα που κάνει αισθητή την παρουσία της δειλά-δειλά  στον μαθητή ,μέσω της επίγνωσης  ότι έχω δώσει αντιληπτικό νόημα σε όλα όσα βλέπω.

Το υποκείμενο, ο ομιλών σε αυτή την πρόταση είναι η προσωπικότητα  του ανθρώπου που επιθυμεί τα πνευματικά αλλά ακόμα δεν έχει λάβει τις ενέργειες που θα τον οδηγήσουν στην Αναγέννηση και να χριστεί μαθητής. Ο  άνθρωπος λειτουργεί σε αυτό το επίπεδο με το κατώτερο νοητικό   και μέσω του εγκέφαλου  που είναι το όργανο του συλλέγει πληροφοριες για τα φαινόμενα που τον περιβάλλουν  αλλά αγνοεί ακόμα την δημιουργό αιτία . Τα αντικείμενα είναι σημαντικά γι αυτόν και δεν έχει αντιληφθεί ακόμα την πνευματική υπόσταση του.
 Ο εγκέφαλος συλλέγει πληροφορίες μέσω των αισθήσεων, και κάποιες φορές και από το ανώτερο νοητικό σε στιγμές αφηρημένης σκέψης και τις παραχωρεί όποτε τις έχει ανάγκη η προσωπικότητα . 
 Έχω δώσει σε ότι βλέπω  σε αυτό το Δωμάτιο …       
  Τα μάτια του σώματος καθώς και οι πέντε αισθήσεις του είναι τα μόνα αξιόπιστα όργανα για τον κατώτερο νου και την προσωπικότητα και τα εμπιστεύεται απόλυτα.
 Ο κατώτερος νους το μόνο που μπορεί να αντιληφθεί είναι ο συγκεκριμένος χώρος αυτός που μπορεί να δει με τα μάτια του σώματος, οτιδήποτε άλλο το αμφισβητεί .

 Έχω δώσει την σημασία που έχουν για μένα.     

Στην πρόταση αυτή εμφανίζεται και το συναισθηματικό σώμα του ανθρώπου με την λέξη , σημασία η νόημα που δεν υπήρχε στην πρώτη άσκηση  . Εδώ βλέπουμε την επίδραση του συναισθήματος, την κρίση και την ταξινόμηση των πραγμάτων σύμφωνα με το παρελθόν .
που μας παρασύρει σε ανώφελους συναισθηματισμούς  μακριά από το τώρα που είναι η μόνη δημιουργική στιγμή.                                                                                               
Το συναισθηματικό μέρος του ανθρώπου ανήκει στην κατώτερη τριάδα έχει υποκαταστήσει προσωρινά   την αγάπη του πατέρα  που χαρακτηρίζει την ανώτερη τριάδα .Είναι θερμό και εμπεριέχει όλα τα πάθη και την χωριστικότητα που χαρακτηρίζουν τον κατώτερο αλλά και τον μέσο άνθρωπο  είναι καταστροφικό και ανθρωποκτόνο και θέλει πολύ δουλειά να απαλλαγεί ο μαθητής από αυτό και  να δεχτεί την ανώτερη αγάπη που είναι ταυτόσημη με την λογική του Θεού .
Κατά συνέπεια όποιο κα να είναι το αντικείμενο που περιλαμβάνουμε στην άσκηση έχει μόνο την σημασία που του δώσαμε κατά το παρελθόν και το έχουμε περιβάλλει με άφθονο συναισθηματισμό. Το σώμα ,τα χρηστικά αντικείμενα που μας περιβάλλον δεν πρέπει να εκλυφθούν ως μια πραγματικότητα αλλά είναι μια αστραπιαία εκδήλωση του ψυχικού φορέα μέσα στην ύλη και παγιδεύουν τον μη γνωρίζοντα στην ιδέα ότι αυτός είναι ο πραγματικός αλλά και ο μοναδικός κόσμος
Στις περισσότερες των περιπτώσεων άνθρωποι γεννιούνται και πεθαίνουν χωρίς να μάθουν ότι στην ουσία είμαστε πνευματικά όνταΜάθημα 97 Πνεύμα είμαι, ένας άγιος Υιός του Θεού, ελεύθερος από κάθε όριο, ασφαλής, θεραπευμένος και ολοκληρωμένος, ελεύθερος να συγχωρώ και ελεύθερος να σώσω τον κόσμο.  
 και ότι το υλικό σώμα  (μάθημα 201Δεν είμαι σώμα. Είμαι ελεύθερος. Γιατί είμαι ακόμα όπως με δημιούργησε ο Θεός.) 
το χρησιμοποιούμε μέσα στο χρόνο ,συλλέγουμε εμπειρίες και επιστρέφουμε  στην βάση μας.
Ο ασκούμενος που έχει μπει στον δρόμο της μαθητείας και δικαιούται τον βαθμό του μαθητή έχει αρχίσει και βλέπει την Δημιουργό αιτία(μάθημα 30 ο θεός είναι μέσα σε όλα όσα βλέπω )
 πίσω από την εκδηλωμένη μορφή και όχι την εκδήλωση .Στην άσκηση αυτή δεν υπάρχει σαφής σύνδεση με την ανώτερη τριάδα ,  αλλά ο εκπαιδευόμενος στην αφηρημένη σκέψη μπορεί να το διακρίνει πίσω από την φράση,  Έχω δώσει Σε ότι βλέπω …Την σημασία που έχουν για μένα.
Υπάρχει μια αμφισβήτηση για τον τρόπο που βλέπω  και είναι τα πρώτα τριξίματα στην αποδόμηση του εγώ
 Το ανώτερο νοητικό  θα το συναντήσουμε στις πιο προχωρημένες ασκήσεις .

Στο επόμενο επίπεδο ο ασκούμενος ως μαθητής πλέον θα  φτάσει στο σημείο επίγνωσης και θα πει
-Είμαι προκατειλημμένος με όλα όσα βλέπω Αυτό δεν είναι  όραση. Πραγματική Όραση  είναι όταν πίσω από τα φαινόμενα βλέπουμε την δημιουργό αιτία και όχι το φαινόμενο
- Αυτό είναι μια προκατάληψη .
προκατάληψη είναι η δυσμενής διάθεση εκ των προτέρων .
-Είναι απλά μια ψευδαίσθηση της πραγματικότητας, αυταπάτη. Νομίζουμε ότι κάτι συμβαίνει ΤΩΡΑ λόγω χρόνιας προκατάληψης.
- Ότι δεν συμβαίνει ΤΩΡΑ  είναι εκτός πραγματικότητας. Είναι ονείρεμα
  -Είμαι πρόθυμος να ακυρώσω τις κρίσεις μου, επειδή θέλω να δω πραγματικά .
- Οι κρίσεις μου με έχουν πληγώσει, και δεν θέλω να βλέπω σύμφωνα με αυτές.
καλή συνέχεια 
Γιώτα
                   

ΜΑΘΗΜΑ 3

ΜΑΘΗΜΑ 3

Δεν κατανοώ  τίποτα Από αυτά που βλέπω μέσα σε αυτό το δωμάτιο
σε αυτό το δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος.
Εφάρμοσε αυτή την ιδέα καθώς και στις προηγούμενες, χωρίς να κάνεις καμία διάκριση. Ό,τι βλέπεις  είναι κατάλληλο θέμα για να εφαρμόσεις αυτή την ιδέα.
Βεβαιώσου ότι δεν αμφισβητείς την καταλληλότητα του οτιδήποτε για την εφαρμογή αυτής της ιδέας. Αυτές δεν είναι ασκήσεις κρίσης. Οτιδήποτε είναι κατάλληλο αν το βλέπεις. Μερικά από τα πράγματα που βλέπεις μπορεί να σε φορτίζουν συναισθηματικά. Εγκατέλειψε αυτά τα συναισθήματα, και απλά  κάνε με αυτά  τα πράγματα ακριβώς ότι έκανες και με τα άλλα.
Ο σκοπός αυτής της άσκησης είναι να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το νου σου από όλους τους προηγούμενους συσχετισμούς,  και να δεις  τα πράγματα καθαρά όπως εμφανίζονται  τώρα μπροστά σου, και να κατανοήσεις  πόσο λίγο τα  καταλαβαίνεις.
Επομένως είναι σημαντικό να διατηρείς το νου σου , ανεμπόδιστο  από κρίσεις, στην επιλογή των πραγμάτων στα οποία θα εφαρμόσεις την ιδέα της ημέρας. Γι αυτό το σκοπό το ένα πράγμα είναι σαν το άλλο, εξίσου κατάλληλο και επομένως ίδια  χρήσιμο

*********************************************************************
Η Άσκηση αποσκοπεί να αποκοπούν οι παλιοί συνειρμοί που μας συνδέουν με αισθ
ήσεις του παρελθόντος και δεν μας αφήνουν να ζήσουμε ελεύθεροι τώρα. 
blogger


Βιβλιογραφία 
κατανοώ
 Από την άποψη της ψυχολογίας, κατανοώ μια πράξη, μια εκδήλωση ή ένα φαινόμενο, σημαίνει συλλαμβάνω το σκοπό που επιδιώκει αυτό, αναπαράγω το ίδιο ψυχικό γεγονός μέσα μου και βιώνω αυτό και εγώ.
 Οι φυσικές επιστήμες αντίστοιχα στηρίζονται στην ερμηνεία. Ερμηνεύω σημαίνει, επισημαίνω, δείχνω σε ένα άγνωστο πράγμα, κάτι το γνωστό. Βρίσκω σε ένα ειδικό το γενικό, σε ένα αντικείμενο το γένος, στο οποίο υπάγεται. 
H κατανόηση είναι ενορατική διαδικασία και όχι λογική ενέργεια. Πραγματώνεται σε προσωπικό επίπεδο και γίνεται με τη συμμετοχή ολόκληρου του Εγώ. Αντίθετα η λογική γνώση αποκλείει κατά το δυνατό τη συμμετοχή του Εγώ, για να φθάσει κανείς στη σωστή ερμηνεία. Όσο πιο έντονα συμμετέχει το Εγώ στη διαδικασία της κατανόησης τόσο πιο βαθιά είναι αυτή. Η ικανότητα προς κατανόηση είναι έμφυτη στον άνθρωπο και δεν υπάρχει τρόπος να διδαχθεί. Εξαρτάται από την ευφυΐα, την οξύνοια του καθενός, αλλά και την προηγούμενή του εμπειρία σε πρόσωπα και πράγματα. Η προηγούμενη εμπειρία, μερικές φορές όμως, οδηγεί σε λανθασμένη εκτίμηση και αξιολόγηση των πραγμάτων, που οφείλεται και σε συγκριτικές διαδικασίες. Καθένας μπορεί να ορίσει πράγματα ή φαινόμενα, να τα κατατάξει, να τα περιγράψει, να τους δώσει κάποιο ορισμό κ. λπ., αλλά η μορφή και η σημασία, το σύμβολο και η αξία γνωρίζονται πάντα με έναν ιδιαίτερο τρόπο. 
Συνεπώς, ο καθένας μας είτε δεν κατανοεί τι συμβαίνει γύρω του, είτε κατανοεί αυτά ανάλογα με το Εγώ του. Και όσο πιο πολύπλοκα γίνονται τα πράγματα, όσο πιο πολλές γνώμες, φήμες, λόγια, αντιπαραθέσεις, διατυπώσεις αποπροσανατολισμού ακούγονται τόσο περιπλέκεται η ικανότητά μας προς κατανόηση
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ Η ΣΥΝΕΙΡΜΟΣ
. -Οι ψυχικές εικόνες δεν είναι ασυνάρτητες, γιατί η μνήμη τις διατηρεί με μια σειρά αλληλεξάρτησης και τις ανακαλεί, τις συνυφαίνει, τις συναιρεί. Ο συνειρμός και η ανάπλαση των παραστάσεων από τη μνήμη γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες: της ομοιότητας (το όμοιο θυμίζει, αναπλάθει το όμοιο), της αντίθεσης (η ευτυχία ανακαλεί στη μνήμη τη δυστυχία), της συνάφειας στο χώρο (ο τόπος θυμίζει το δυστύχημα, καθώς περνάμε από εκεί) και της αλληλουχίας στο χρόνο, σύμφωνα με τον οποίο παραστάσεις που συνδέθηκαν μεταξύ τους αναπλάθονται. .
 Η συνειρμική ψυχολογία.
Θεωρεί το αίσθημα ως το έσχατο "κύτταρο" του ψυχικού βίου και πιστεύει ότι η κυριαρχική δύναμη και λειτουργία της ψυχής είναι η μνήμη. Γι' αυτό και η συνειρμική λέγεται και μνημονική ψυχολογία. Η ψυχή ταυτίζεται με τη μνήμη. Μνήμη είναι η ικανότητα της ψυχής να εντυπώνει ψυχικές εικόνες, να διατηρεί αυτές τις παραστάσεις, να τις υφαίνει, δηλ. να τις συνείρει, να τις αναπλάθει και να τις ανακαλεί. Πρόκειται για σύνθετη εσωτερική ικανότητα, που αποτελεί βασικό τρόπο της ψυχικής ζωής.
Κύριος και διάσημος εκπρόσωπος είναι ο Herbart (1776-1841). Συνειρμικοί ή μνημονικοί ψυχολόγοι επίσης είναι οι D. Hume (1711-1776), Hartley (1705-1757), M. James (1773-1836), St. Mill (1806-1873), Spencer (1820-1903), Tain (1828-1893) και Ziehen (1862-1950).

ΠΛΑΤΩΝ
Την μνήμη θεωρεί σαν "σωτηρία της αισθήσεως" και την παρομοιάζει με "κήρινον εκμαγείον", με κερί επάνω στο οποίο αποτυπώνονται οι εντυπώσεις. Τα αποτυπώματα αυτά διατηρεί η μνήμη και τα ανακαλεί και τα συνυφαίνει σαν "πιστή γραμματεύς". Θα είχε προσφέρει μέγιστη υπηρεσία στην ανθρωπότητα ο Πλάτων αν είχε μόνο τους κανόνες του συνειρμού και της ανάπλασης ανακαλύψει! Η σαφήνεια στη διατύπωση των κανόνων ή νόμων αυτών δείχνει πόσο μεγάλος στοχαστής και ψυχολόγος είναι ο Πλάτων. Η ψυχή αποκτά μάθηση όχι μόνο με τη μνήμη και την επίδραση του εξωτερικού περιβάλλοντος, αλλά και με τα έμφυτα στοιχεία. Αυτό ξυπνούν με τις ερωτήσεις και την αγωγή και έτσι η ψυχή ξαναθυμάται, δηλ. οδηγείται σε ανάμνηση των γεγονότων.

ΔΙΑΦΟΡΑ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου